Tuesday 27 November 2012

Teh Tarik Buing-Buing Cinta Rossa & Mamak Manusalwa

:)


Semalam aku online kat kedai febret ramai. Mamak Manusalwa. Saja paksa badan  rajin turun bawah Tak buat apa pun. Dating pun idak.Minum tea tarik buih-buih cinta. Cinta apa? Cinta Mamak la. Pengasih betul Mamak buat air. Patut pelanggan tak putus-putus.


Tekak haus. Makin telan air yang aku masak dari sumber paip Acacia Avenue, makin perit tekak. Tekak ni mintak belaian air tea tarik buih-buih cinta Mamak. Belum dapat tempat duduk lagi. Mamak dah layangkan senyuman semanis laddu. Mamak nak sorongkan kerusi. Aku malu la. Ramai orang. Aku pesan nak tea tarik buih-buih cinta special satu. Mamak soal apa pasal satu aja, biasa tiga tak pun lima gelas.



 Tak boleh la Mamak. Aku nak jaga paras glucose dalam darah.Glucose berlebihan dah tuka jadi lemak-lemak degil yang menyaluti segenap salur darah. Mengakibatkan sesalur tersebut semakin sempit. Sempit yang menyemputkan. Pinggul pun terasa berat.  Semalam aku jogging keliling kampus dua round da semput. Biasa buat 5 lap keliling kampus orait aja.

Mamak angguk paham. Tapi ada raut-raut kelat. Tak puas hati kut. Ayat aku sains amat. Lantak kau la Mamat. Aku tak nak tea tarik buih-buih cinta ni menjadi racun toksik merosakan kesihatan. Cukup la aku hirup segelas saja. Ermm. Biar kasih Mamak berpada-pada.
Habis segelas. Tekak rasa lega. Aku babai Mamak, nak naik bilik cepat. Banyak assignment. Masa nak bayar jumpa Kaya. Kaya block aku. Tak kasi balik. Adui.Ada kisah mau kasi tau sama aku. Leceh la. Kita Fb aja. Idak pun tweet-tweet ke. Kaya kata kejap aja. Serius gempak. Nanti besok kaya janji nak belanja nasi kandar ayam gebu Mamak Manusalwa. Ok set. Setuju. Demi nasi kandar ayam gebu Mamak.

Kaya keluarkan laptop dari beg. Letak atas meja. Mamak datang ambil oder. Aku minum  tea buih-buih cinta lagi. Aisyyyhhh…mohon Mamak tak jengah dalam mimpi la tidur malam ni. Menurut kaya, semenjak lima sem dia jadi student. Laptop dia ada magik. Boleh hasilkan duit cash. Real punya. Lepas cetak dekat printer, boleh terus guna kat kedai. Aku malas nak percaya. Kaya tunjuk kat aku duit RM50 print dia. 

Huyoo..hebat!!! Sebijik sama dengan yang aku keluarkan dari ATM dekat Tesco petang tadi. Mata terjojol. Keluar symbol $ $. Toing-toing. Kaya cakap. Kalau aku nak tahu banyak lagi rahsia-rahsia yang hebat ni, boleh join Sabtu dengan Ahad ni. Set. Aku rela ponteng pergi UKM. Maaf UKM, Sabtu, Ahad ni aku ada projek besar. Projek ubah masa depan.
 Sebelum kaya chow, dia kasi aku kertas ni. Jadi aku share dengan korang.
 Jom tatap ramai-ramai$$$$

No comments:

Post a Comment